بهترین محله های ساری ( بهترین محله ها برای زندگی + لوکیشن )

اجتماعی
بهترین محله های ساری ( بهترین محله ها برای زندگی + لوکیشن )
121 نفر
0
زمان مطالعه : 16 دقیقه

بهترین محله ساری کجاست؟ اگر بخواهیم خانه بخریم به سراغ کدام محله های ساری برویم؟ هزینه خرید یا اجاره خانه ها در کدام مناطق شهر کمتر است؟ اگر شما نیز قرار است به زودی به شهر ساری مهاجرت کنید؛ احتمالا این سوالات در ذهنتان به وجود آمده است و به دنبال یافتن پاسخ آنها هستید. واقعیت آن است که انتخاب بهترین محله برای زندگی افراد کاملا نسبی است و به شرایط زندگی فرد بستگی دارد. بعنوان مثال افرادی که کودک خردسال دارند، تمایل دارند مدرسه یا پارکی در نزدیکی محل زندگیشان وجود داشته باشد. این در حالی است که افرادی که در کنار مدارس زندگی می کنند اغلب از صدای بلند دانش آموزان شاکی هستند! عده ای به دنبال این هستند که نزدیک مرکز شهر باشند تا راحت تر به اموری مانند خرید برسند؛ اما برخی نیز ترجیح می دهند تا در محلی آرام و دور از هیاهوی شهر زندگی کنند. اما آنچه که مسلم است، تمامی افراد تمایل دارند تا در محله ای زندگی کنند که امنیت کاملی داشته باشد و بتوانند در کمال آسایش و آرامش در منزل خود سکونت داشته باشند. خوشبختانه اغلب محله های ساری از این ویژگی برخوردارند و شما می توانید بسته به شرایط خود در مناطق مختلف شهر، ساکن شوید.
در این مقاله از سامانه جامع مشاغل شهری سیتیفای به معرفی بهترین محله های ساری برای زندگی می پردازیم. پس از معرفی هر محله، امکانات موجود در اطراف آن و وضعیت دسترسی به اماکنی مانند نانوایی، پارک، مدرسه، بانک، رستوران، فروشگاه زنجیره ای و ... را بررسی می نماییم. شما می توانید بسته به معیارهای مورد نظر خود، یکی از این محله ها را انتخاب نمایید.  با لوکس ترین محله های ساری شروع می کنیم:

1. کوی پزشکان پردیس ساری

کوی پزشکان پردیس شهرکی در شمال شهر ساری است. این شهرک در جاده فرح آباد، قبل از دنیای آرزو واقع شده است و همانطور که از نامش مشخص است، محل زندگی پزشکان مطرح شهر است. کوی پزشکان با داشتن نگهبانی، از ورود افراد متفرقه جلوگیری می نماید و امنیت و آرامش در آن حرف اول را می زند. علاوه بر این، حضور در ناحیه انتهایی شهر ساری (پیش از ورود به جاده دریا) این مزیت را دارد که این شهرک از هیاهوی شهر دور باشد.
خانه های موجود در کوی پزشکان اغلب ویلایی و با حیاط های پر دار و درخت و باصفا است. به طبع توضیحات داده شده، احتمالا متوجه شده اید که این منطقه از گران ترین و لوکس ترین محله های ساری برای سکونت محسوب می شود و معمولا افراد عادی به دنبال تهیه منزل در آن نمی روند.
اگرچه کوی پزشکان در جاده فرح آباد واقع شده است؛ اما خارج از شهر نیست و امکان دسترسی به فروشگاه زنجیره ای رفاه، مرکز خرید دنیای آرزو، میوه فروشی، نانوایی و بیکری، رستوران، فست فود، درمانگاه، ابزار یراق، مدرسه و بانک های متعدد با فاصله ی چند دقیقه ای برای آن وجود دارد.
در ادامه می توانید نمونه هایی از خانه های این شهرک را مشاهده فرمایید.

  • تصاویر کوی پزشکان پردیس ساری

 

  • امکانات کوی پزشکان پردیس ساری

همانطور که اشاره شد، کوی پزشکان با داشتن نگهبانی از ورود افراد متفرقه جلوگیری می کند. ضمنا در محوطه شهرک، فضای سبز و خانه هایی بسیار شیک و مدرن وجود دارد. سایر امکانات موجود در اطراف این شهرک عبارتند از:
-    مجتمع خرید دنیای آرزو
-    فروشگاه زنجیره ای رفاه
-    رستوران، کبابی و فست فود
-    دانشگاه روزبهان
-    لباس فروشی
-    نانوایی و بیکری
-    مدرسه ابتدایی و راهنمایی
-    بانک (ملی، تجارت، رفاه)
-    فروشگاه لوازم التحریر
-    فروشگاه ابزار یراق
-    درمانگاه و داروخانه
-    و ...

 

  • آدرس کوی پزشکان پردیس ساری

ساری، ابتدای جاده فرح آباد، جنب مخابرات الغدیر، شهرک پزشکان

 

2. کوی پیوندی ساری

کوی پیوندی از آن محله های خوب ساری است که اغلب افرادی که به دنبال محله ای لوکس و لاکچری برای زندگی می گردند، به سراغ آن می روند. منطقه ای که آپارتمان های زیادی را در خود جای داده است اما به واسطه فرهنگ شهری بالای مردم، خبری از اذیت و آزار همسایگان نیست. اگر به دنبال خرید، رهن یا اجاره آپارتمان در یکی از بهترین محله های ساری هستید؛ کوی پیوندی می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. البته به شرطی که مشکلی با هزینه زیاد سکونت در این منطقه نداشته باشید!
محله پیوندی بین خیابان پیوندی و خیابان پیام نور واقع شده است و از بلوار داراب آغاز می شود و تا خیابان فرهنگ ادامه می یابد. اگر با نام محله های ساری آشنایی داشته باشید، با این توضیحات مطمئن می شوید که کوی پیوندی (علی رغم شلوغی و ترافیک) در منطقه خوبی از شهر قرار دارد.  دسترسی آسان به مرکز شهر، مسیرهای مختلف دسترسی، تعدد آپارتمان ها، امکانات حمل و نقل عمومی، وجود مراکز آموزشی مختلف، فروشگاه های مواد غذایی و پوشاک متعدد، رستوران و کافی شاپ، پارک و فضای سبز و ... از ویژگی های خوب این محله است. خیابان پیوندی، خیابان فدک و خیابان توکل؛ مناطقی همجوار هستند که به واسطه جذابیت، همگی پاتوق گشت و گذار و دور دورهای شبانه جوانان است. از این رو ممکن است در خیابان های اصلی صدای ماشین ها اذیت کننده باشد! اما در کوچه ها خبری از سر و صدای ترافیک نیست و می توانید در کمال امنیت و آرامش زندگی کنید.

  • تصاویر کوی پیوندی ساری

 

  • امکانات کوی پیوندی ساری

پیوندی منطقه ای  با اهالی متمول محسوب می شود. در این منطقه امکانات رفاهی مختلفی وجود دارد که با صرف زمانی اندک می توانید به آنها دست پیدا کنید؛ امکاناتی مانند:
-    هایپر مارکت مواد غذایی
-    کافه و رستوران
-    گل فروشی
-    پارک بازی
-    مدرسه
-    فروشگاه لباس
-    باشگاه ورزشی
-    مرکز خرید
-    کتابخانه
و...

 

  • آدرس کوی پیوندی ساری

ساری، خیابان فرهنگ، کوی پیوندی

 

3. کوی باغ سنگ ساری

باغ سنگ از آن محله های قدیمی ساری است که مردم شهر آن را به عنوان خیابانی تجاری مسکونی می شناسند. موقعیت جغرافیایی خوب و دسترسی سریع به مناطقی همچون بلوار طالقانی، خیابان معلم، خیابان پیام نور، میدان شهدا، خیابان فرهنگ، خیابان 15 خرداد و ... موجب می شود تا این خیابان یکی از بهترین محله های ساری برای زندگی باشد. خیابان باغ سنگ در گذشته کاملا مسکونی بوده؛ اما رفته رفته با رونق گرفتن منطقه و افزایش تعداد خانوار، ساختمان ها و مراکز تجاری مختلفی نیز در این منطقه دایر شد.
کافه و رستوران، بیکری، فروشگاه لباس، گل فروشی و ... از  واحدهای تجاری کوی باغ سنگ است که شما می توانید بسته به نیاز خود از امکانات آنها بهره مند شوید. ضمن اینکه همانطور که عنوان شد، کوی باغ سنگ یکی از خیابان های اصلی در بخش مرکزی شهر است و با مناطق مهم دیگری نیز در ارتباط است. باغ سنگ یکی از بهترین محله های ساری محسوب می شود و به واسطه تقاضای زیاد، هزینه رهن و اجاره و خرید منزل در آن بالاست.
اگر با هزینه ها مشکلی ندارید و قصد دارید در بهترین محله ساری با اهالی متمدن و با فرهنگ بالا زندگی کنید، پیشنهاد ما به شما کوی باغ سنگ است.

  • تصاویر کوی باغ سنگ ساری

 

  • امکانات کوی باغ سنگ ساری

کوی باغ سنگ منطقه ای مسکونی تجاری است و امکانات متعددی را در خود جای داده است. از ابتدا تا انتهای خیابان باغ سنگ که به چهار راه 15 خرداد می رسد، مراکز مختلفی وجود دارد که شما می توانید جهت رفع نیازهای خود به آنها مزاجعه نمایید. برخی از این امکانات عبارتند از:
-    فروشگاه لوازم ورزشی
-    مرکز پزشکی نگین
-    فروشگاه کفش و لباس
-    فروشگاه مواد غذایی
-    کافه و آبمیوه بستنی
-    رستوران
-    سالن زیبایی
-    غذای خانگی
-    خشکشویی
-    داروخانه
-    شیرینی سرا
-    و ....

 

  • آدرس کوی باغ سنگ ساری

ساری، بلوار طالقانی، روبروی خیابان معلم

 

4. خیابان مهدیه ساری

خیابان های مهدیه از آن محله های پر تردد ساری است که در خیابان ها و کوچه پس کوچه های متصل به آن، آپارتمان های متعددی جهت خرید یا رهن و اجاره وجود دارد. این خیابان از بلوار داراب آغاز می شود و تا تقاطع 15 خرداد و شهابی ادامه می یابد. کوچه های واردی، گلبهار، گل افشان و خیابان های بهمن شرقی و صبا از مهم ترین انشعابات خیابان مهدیه است که منطقه خوبی برای سکونت محسوب می شود. اگر بتوانید با ترافیک دائمی این منطقه کنار بیایید، می توان گفت که این قسمت از شهر، بهترین محله های ساری برای سکونت هستند. کافه و رستوران های متعدد، مجتمع نان لند، فروشگاه های لباس، مواد غذایی و ... بخشی از  امکانات این منطقه است که زندگی در ان را بسیار راحت تر می کند.

  • تصاویر خیابان مهدیه ساری

 

  • امکانات خیابان مهدیه ساری

خیابان مهدیه خیابان طویلی در دل شهر ساری است که علاوه بر اینکه خود امکانات متعددی را در خود جای داده است، به خیابان های مهمی مانند پیام نور، پانزده خرداد، بلوار داراب، پیروزی و شهابی مرتبط است. در نتیجه خیالتان راحت باشد، هر امکاناتی که در خیابان خود پیدا نکنید، با صرف چند دقیقه می توانید آنرا در خیابان های اطراف پیدا کنید. برخی از امکانات خیابان مهدیه ساری عبارتند از:
-    فروشگاه های لوکس مواد غذایی
-    فروشگاه های لباس
-    گلفروشی
-    کارواش
-    مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف
-    کافه و رستوران
-    میوه فروشی
-    بیکری و نانوایی
و...

 

  • آدرس خیابان مهدیه ساری

ساری، بلوار داراب، خیابان مهدیه

 

5. خیابان سلمان فارسی ساری

خیابان سلمان فارسی ساری از آن خیابان های شلوغ شهر است که به واسطه ساخت آپارتمان های متعدد در آن، یکی از بهترین محله های ساری برای زندگی محسوب می شود. در این منطقه متراژ های مختلف آپارتمان برای خرید، رهن و اجاره وجود دارد و شما می توانید بسته به بودجه خود، آپارتمان مناسب را انتخاب نمایید. خیابان سلمان فارسی یکی دیگر از خیابان های مهمی است که از موقعیت جغرافیایی خوبی برقرار است. از این خیابان به خیابان های مختلف پیروزی، نیما، صبا، بلوار طالقانی و بلوار داراب ارتباط مستقیم وجود دارد. همچنین نزدیکی خیابان سلمان فارسی و انشعابات آن به بوستان ملل و پل تجن موجب شده است تا بسیاری از افراد، این منطقه را برای زندگی انتخاب کنند. البته در صورتیکه قصد دارید منزلی با ویوی رودخانه تجن داشته باشید؛ لازم است به خیابان های متصل به سلمان فارسی مانند خیابان نیما مراجعه کنید.

  • تصاویر خیابان سلمان فارسی ساری

 

  • امکانات خیابان سلمان فارسی ساری

خیابان سلمان فارسی امکانات متعددی را در خود جای داده است  و دارای ویژگی هایی برجسته ای بعنوان بهترین محله ساری است؛ برخی از این ویژگی ها عبارتند از:
-    نزدیکی به رودخانه تجن و بوستان ملل
-    وجود فروشگاه های مواد غذایی متعدد
-    کافه و رستوران، قهوه فروشی
-    مدارس دولتی و غیردولتی

 

  • آدرس خیابان سلمان فارسی ساری

ساری، بلوار طالقانی، خیابان سلمان فارسی

 

6. خیابان پیام نور ساری

خیابان پیام نور، خیابانی مسکونی تجاری است که مجتمع های زیادی را در خود جای داده است. این محله نیز مانند سایر محله های پر رونق ساری، پر از ترافیک و سر و صدا است. اگر به دنبال سکوت و آرامش هستید، سکونت در این منطقه را به شما پیشنهاد نمی کنیم! اما اگر دوست دار رونق شهر و بوتیک های کوچک و بزرگ در کنار هم هستید؛ می توانید به یافتن منزل در این خیابان فکر کنید. خیابان پیام نور امکانات متعددی را در خود جای داده است و شما می توانید بدون مراجعه به مرکز شهر؛ اکثر نیازهای خود را در مغازه های اطرافتان رفع نمایید.

  • تصاویر خیابان پیام نور ساری

 

  • امکانات خیابان پیام نور ساری

خیابان پیام نور از خیابان های مهم شهر ساری است که به دو منطقه بیست متری اول و بیست متری دوم تقسیم می شود. این خیابان ها به واسطه شلوغی، مراکز تجاری متعددی را نیز در خود جای داده اند. اگر بخواهیم امکانات این منطقه را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:
-    دانشگاه پیام نور
-    مراکز علمی و آموزشی مختلف
-    کافه و رستوران
-    کارواش
-    شهر کتاب
-    میوه فروشی
-    فروشگاه لباس
-    فروشگاه موبایل و تکنولوژی
-    سالن زیبایی
-    باشگاه و سالن ورزشی
-    و ....

 

  • آدرس خیابان پیام نور ساری

ساری، خیابان فرهنگ، خیابان 15 خرداد، خیابان پیام نور

 

7. کوی سیدالشهدا ساری

اگر به دنبال محله ای امن و آرام، به دور از هیاهوی شهر هستید؛ خیابان سیدالشهدا، بهترین محله ساری برای زندگی شما خواهد بود. این خیابان در سال های اخیر به منطقه ای پرجمعیت تبدیل شده است و آپارتمان های نوساز زیادی را در خود جای داده است. نکته جالب آن است که علی رغم تعدد آپارتمان های نوساز، هزینه خرید یا رهن و اجاره منزل در این منطقه مقرون بصرفه محسوب می شود. البته اگر به انتهای سیدالشهدا بروید و از چهار راه هشت بهشت عبور کنید، می توانید آپارتمان های قیمت مناسب تری را در منطقه قرق پیدا کنید. اگرچه در صورت نداشتن خودرو شخصی، رفت و آمد به این منطقه سخت است؛ اما سکوت و آرامش در کنار هزینه نسبتا مناسب خرید یا اجاره منزل موجب می شود که بسیاری از افراد، کوی سیدالشهدا یا خیابان های اطراف آن را برای سکونت انتخاب کنند.

  • تصاویر کوی سیدالشهدا ساری

 

  • امکانات کوی سیدالشهدا ساری

خیابان سیدالشهدا در ناحیه ابتدایی شهر واقع شده است و در کل فاصله کمی تا مرکز شهر دارد. اما می توانید مراکز زیر را با طی مسافتی کوتاه، در منطقه خود پیدا کنید:
-    فروشگاه مواد غذایی
-    فروشگاه مواد پروتئینی
-    تاکسی تلفنی
-    فروشگاه میوه
-    کافه
-    رستوران
-    باشگاه
-    فروشگاه لباس
-    بانک
-    مدرسه
-    و...

 

  • آدرس کوی سیدالشهدا ساری

ساری، میدان خزر، ابتدای جاده خزرآباد، کوی سیدالشهدا

 

8. خیابان طبرستان ساری

منطقه طبرستان و ساری کنار، از خیابان های خوش نام ساری هستند که اهالی آنها از فرهنگ بالایی برخوردارند. طبرستان و ساری کنار نیز از مناطقی هستند که در سال های اخیر به واسطه ساخت و سازهای انجام شده؛ آپارتمان های نوساز زیادی را در خود جای داده است. اگر فرزندتان به مدرسه می رود و قصد دارید در منطقه ای خانه تهیه کنید که در رفت و آمد به مدرسه چالشی ایجاد نشود؛ باید این خبر خوش را به شما بدهیم که در این منطقه مدارسی با سطح علمی بالا وجود دارد که می توانید فرزند خود را در آنها ثبت نام کنید. خیابان های طبرستان و ساری کنار و کوچه های اطراف آنها از بهترین محله های ساری برای زندگی محسوب می شوند.

  • تصاویر  خیابان طبرستان ساری

 

  • امکانات خیابان طبرستان ساری

همانطور که اشاره شد، خیابان طبرستان مراکز آموزشی مختلفی را در خود جای داده است. از مهدکودک و پیش دبستانی گرفته تا آموزشگاه زبان و مدارس مقاطع مختلف و حتی دانشگاه! از این رو امکانات مورد نظر دانش آموزان و دانشجویان به وفور در این منطقه یافت می شود؛ از جمله:
-    فروشگاه لوازم التحریر
-    کافه و رستوران
-    فروشگاه مواد غذایی
-    مراکز چاپ و پرینت
-    پارک و فضای سبز
-    و ...

 

  • آدرس خیابان طبرستان ساری

ساری، بلوار خزر، خیابان طبرستان

 

9. خیابان کارمندان ساری

خیابان کارمندان ساری از آن منطقه هایی است که علی رغم نزدیکی به مرکز شهر، ترافیک نسبتا کمی دارد و محله ای آرام محسوب می شود. اگر معیارتان برای انتخاب بهترین محله ساری، آرام و ساکت بودن آن است؛ می توانید در منطقه کارمندان و خیابان های اطراف آن به دنبال خانه بگردید. چهار راه کارمندان، خیابان امیرکبیر، خیابان فارابی و خیابان مازیار؛ مکان هایی است که در آن آپارتمان های متعددی جهت رهن یا اجاره یافت می شود.

  • تصاویر  خیابان کارمندان ساری

 

  • امکانات خیابان کارمندان ساری

خیابان کارمندان منطقه ای مسکونی است که امکاناتی همچون فروشگاه مواد غذایی، کافه و رستوران، نانوایی و چندین مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف را در خود جای داده است.

 

  • آدرس خیابان کارمندان ساری

ساری، میدان شهرداری، خیابان مازیار، خیابان امیرکبیر

 

10. خیابان شهبند ساری

اگر بودجه زیادی را برای اجاره یا خرید خانه در نظر ندارید و به دنبال منطقه ای مسکونی با امکانات رفاهی خوب و با هزینه ای مقرون به صرفه هستید؛ خیابان شهبند انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. این منطقه با نزدیکی به بازار روز ساری، امکانات خوبی را به ساکنین خود اهدا می کند. خیابان شهبند، خیابان طویلی است که در کوچه های اطراف خود، خانه های ویلایی و آپارتمان های متعددی را جای داده است. خوشبختانه خط تاکسی فعال از ابتدای شهبند تا انتهای شهبند وجود دارد و بدون داشتن خودرو نیز می توانید به راحتی کارهای خود را انجام دهید.

  • تصاویر  خیابان شهبند ساری

 

  • امکانات خیابان شهبند ساری

می توان گفت که خیابان شهبند تمامی امکانات رفاهی ساکنین خود را فراهم می کند! از فروشگاه های مواد غذایی، نانوایی و کافه و رستوران گرفته؛ تا مدرسه و مراکز آموزشی و حتی مرکز بهداشت استان را در خود جای داده است! به ندرت پیش می آید که نتوانید خدمت یا فروشگاهی را در این خیابان پیدا کنید! اگر هم نتونستید، نگران نباشید؛ شما می توانید با سوار شدن تاکسی، در عرض چند دقیق به مرکز شهر برسید و نیاز های خود را رفع نمایید.
علاوه بر این، امکاناتی همچون مدارس در مقاطع مختلف، سالن ورزشی، پارک بازی کودکان و فروشگاه های کوچک و بزرگ متعددی در این منطقه یافت می شود. تمامی این امکانات موجب شده است تا خیابان شهبند یکی از بهترین محله های ساری برای سکونت باشد.

 

  • آدرس خیابان شهبند ساری

ساری، بلوار خزر، خیابان امیرمازندرانی، میدان کارگر، خیابان شهبند

 

انتخاب بهترین محله ساری برای فردی که به تازگی قصد دارد به این شهر مهاجرت کند و هیچگونه آشنایی قبلی با مناطق شهر ندارد، کار دشواری خواهد بود. البته که پیشنهاد دادن محله ای خوب به افراد نیز کار درستی نیست، چرا که این موضوع نیازمند آگاهی داشتن از شرایط زندگی افراد و صد البته تمکن مالی ایشان است. در هر حال در این مقاله از سامانه جامع مشاغل شهری سیتیفای، به معرفی 10 محله خوب ساری برای زندگی پرداختیم. شما می توانید با بررسی ویژگی ها و امکانات هر منطقه، شرایط را بسنجید و بهترین محله ساری را بریا زندگی انتخاب کنید. امیدواریم این مطلب بتواند اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

 

فهرست بهترین محله های ساری

 

 
ردیف نام محله آدرس
1 کوی پزشکان پردیس ساری

ساری، ابتدای جاده فرح آباد، جنب مخابرات الغدیر، شهرک پزشکان

2 کوی پیوندی ساری

ساری، خیابان فرهنگ، کوی پیوندی

3 کوی باغ سنگ ساری

ساری، بلوار طالقانی، روبروی خیابان معلم

4 خیابان مهدیه ساری

ساری، بلوار داراب، خیابان مهدیه

5 خیابان سلمان فارسی ساری

ساری، بلوار طالقانی، خیابان سلمان فارسی

6 خیابان پیام نور ساری

ساری، خیابان فرهنگ، خیابان 15 خرداد، خیابان پیام نور

7 کوی سیدالشهدا ساری

ساری، میدان خزر، ابتدای جاده خزرآباد، کوی سیدالشهدا

8 خیابان طبرستان ساری

ساری، بلوار خزر، خیابان طبرستان

9 خیابان کارمندان ساری

ساری، میدان شهرداری، خیابان مازیار، خیابان امیرکبیر

10 خیابان شهبند ساری

ساری، بلوار خزر، خیابان امیرمازندرانی، میدان کارگر، خیابان شهبند